måndag 30 november 2009

Misär och träning

Kvällens poker var allt ifrån bra.. gav bort pengarna likt sociala gör till folk i Sverige! Skandalöst dåligt helt enkelt! Jag hade tankarna på helt andra saker än att spela poker och tänkte flera gånger: Nejnej Robin du ska inte spela poker nu! Du tänker på annat! Detta kommer inte sluta bra om du inte slutar nu. Sedan kommer mitt andra jag: Klart du ska spela fokusera och ta tag i det hela! Men gjorde jag det? NEJ!! Crackade bort en stor del av min fint inspelade pengar och vad som slutade med en sådan bra förra vecka är nu lika med bortblåst. Stort grattis till mig SOPA! Aja nu ska jag inte grina mer över det utan väntar in morgon dagen då man får ta nya tag och ha fokusen på pokern och lämna det andra långt bak i huvdet undan gömt i någon flytt låda redo att skickas till bättre behövande!

Somnade vid 10 snåret och vakande flertal gånger av att deverse folk ringde. Inte så konstigt då det är mitt på dagen kl 12. Alla har inte samma bissara dagsrytm som mig. Men när Tobbe kom intraskandes igen vid 17 tiden efter en hård arbetsdag och sa till mig med bestämd ton: att nu får du fan kliva upp din slöa jävel! Då tyckte jag det kanske var dags att ändå ta på sig något vettigt och stoppa undan täcke och lakan. Tobbe var ändå min Gud när det visade sig att han hade tagit med en matlåda hem till mig. Guld värt! Blev ris med lövbitsgryta. Slukade i mig det som jag aldrig sett mat förut och sedan kom magknipen som ett brev på posten. Hade lovat Åberg att jag skulle ta tag i träningen igen och ta mig ner till sporthallen till 20:00. Funderade då med stora krämper i magen att detta går bara inte. Men efter lite funderingar så beslöt jag mig för att ändå slita på mig mina väl undanstoppade träningskläder och springa ner i regnet från haga. Väl framme var jag halv döende som även skulle få en deltagare i the biggest loser att framstå som tränad tog jag några djupa andetag och drog med raska steg ner till skrot lyftnings rummet. Åberg som klagade över att han inte tränat på 5 dagar och han var lite halv le att han haft så mycket att göra som då fick träningen att bli lidande. Ni måste förstå att han är den främsta träningsnarkomanen jag någonsin kännt. Han hade iaf bestämt sig för att få mig i form.. Han hade nog missat att det var en slö icke vältränad soffliggare han skulle ha med sig på dagens pass. Det var inte Rocky Balboa som skulle komma iform inför nästa tittel match! Han körde slut på mig helt, så pass att jag inte änns kunde lyfta skivstängen mer än 3 gånger. Då ska jag upplysa er läsare som inte har gymmat att stången väger 20kg. Jag brukar då i vanliga fall iaf kunna pressa upp den ett flertal gånger med 50kg på iaf.. Då kan ni förstå hur slut jag var! Fick åka med coach hem till Tobbes lya igen så jag slapp den inorma uppförsbacken till Haga med regnet piskandes i ansiktet så glad blev jag för det =) Nu är det total slöhet i soffan som hägrar fram till obestämd tid.

Hörs mer något senare imorgon skulle jag tro. Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar