torsdag 26 november 2009

Dagsfördriv?

Hmm skrev inget igår för det ända jag gjorde var att spela poker inte mycket hände vill säga.. somnade vid 4 tiden och vakande av att klockan ringde vid 9:45! Jag hade planerat att ta mig en promenad.. Blev inge av! Slog av larmet fortare än Lucky Look drar.. sedan sov jag gott igen till Dormys chef ringde och frågade om jag sett hennes mail och vilka dagar jag kunde tänkas jobba i December. Jag börjar med att säga: Ja men det har jag sett.. har lovat att jobba på Telia då några dagar, ska kolla upp det på sturt så åter kommer jag. Mitt i allt detta händer ett fenomen som jag brukar falla in i ibland när jag pratar med någon annan som inte har samma dialekt som mig. Jag kan inte minnas att Maria som hon heter hade någon Stockholms dialekt men helt plöttsligt mitt i meningen så har jag värre Stockholmska än Magnus Uggla! WTF!! Jag garvar efter jag har lagt på och undrar vafan vad det dära om? Aja fick ta och ringa upp min mamma så hon kunde ta och kika upp vilka dagar det var jag skulle jobba.. jaja jag jobbar med min mor! Big deal! Gled in på det jobbet på en liten räkmacka, men jag grinar inte.. Lika kul varje gång när man ska svara eller ringa upp någon när man är yrvaken. Man gör värkligen allt för att inte låta yrvaken :P Tror jag vokabulerar mycker och höjer min talton med några decibell.. måste låta hel stört nu när jag tänker efter. Efter ett kort samtal med henne så tog jag mig i kragen och klev upp ur sängen.

Morgonens fika blev glögg och pepparkakor som stog på bordet sedan natten innan. Mina mat vanor nu är inte super opptimala må jag säga.. Efter det blev det också en snus! Snus denna förbannelse som man började med i 17års åldern när man tyckte att det såg så gott ut att snusa eftersom alla som man spelade hockey med som snusa sa att det fanns inget bättre att ta en snus. Åh det var så gott sa dom.. Jag ville också att snusen skulle smaka så gott! Det gjorde den naturligtvis inte första gångerna. Blev mera likblek i ansiktet och mådde otroligt dåligt.. Man härdade på och efter ett tag försvann illa måendet och snusen blev god.. Smart kille! Har försökt att sluta nu till och från i 2 års tid men det går fan inte.. Man är svag mentalt helt enkelt! Så måste säga att morgon snusen idag var underbar! Blev en grov portion för denna morgon. Imorgon kanske det blir göteborgsrapé men då lär man väl börja prata som Veiron i ottan med mina talproblem! Nu väntar jag på Acke som skulle dyka upp här och dra en poker dag med mig. Får se när han dyker upp. Ha det gött allesammans! På återseende =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar