fredag 27 november 2009


Idag mina damer och herrar har jag en del att stå i faktiskt. Jag har börja med att ta en promenad ner till tågstationen där en bilväntas att hämtas. Ska ha mamma och pappas bil hela helgen medans dom är i Stockholm. Med bilen ska jag ta mig till Dormy där jag ska skriva på lite juridiska papper så jag får någon lön efter mina otroligt starka insattser jag gjort på bygget! Igår informerade en inte så nära vän till mig, men vän räknas han som att det är 50% rea på alla överkläder på Carlings. Klart man måste dit och kika =) Men måste ha något fint för helgen så man ökar sin chans från 1% till 1,1% chans att få hem en fin dam.. Man vet aldrig. Det kan komma en när man minst annar de.

Pokern då? Jo jag har suttit och spelat poker sedan i måndas som en jäkla tok! Har inte spelat poker så här mycket på länge. Spelet var till en början knackit men har gått bättre desto längre tiden gått. Man lyckas ligga många fina slantar plus och så har man samlat ihop en fin summa på rake också så jag kommer nog få en fin liten "lön" när det har gått en månad.

När man sitter och kan "jobba" vid datorn som jag har gjort i veckan och det går så pass bra så kan man inte låta bli att drömma om det ljuva livet! Tänkt att få bo på soligare bräddgrader och ha en fin lägenhet precis vid stranden och kunna sitta och lira ihop en liten slant så man klara av sina dagliga utgifter. Vem vill inte kunna ha den friheten liksom?! Vart mer drömmande igår när jag när tog en paus från pokern. Satt mig och kollade på resor.. För 4000kr kan man ta sig fram och tillbaka till Las Vegas den 15 mars och hemkomsten blir den 30 mars. Jag tycker det är billigt och funderar starkt på om man ska tjata med sig några kompisar och ta en semester då =) Det skulle vara helt underbart! Sedan är det bestämt att det kommer bli en resa till Nice i september nästa år också. Jag blev mycket glad när jag hörde det då jag har mått sämre när jag var där nere :P Det ända som är dåligt med Nice är folket som bor där.. Fransmännen är fan i mig de otrevligaste folket som finns på denna jord! Spydiga och snäsiga.. bara för att man inte kan franska så är allt åt helvete! Dom tror väl fortfarande att franska ska bli det största talande språket i världen.. dom kan drömma ett tag till! Allt annat med Nice är kanon. Pendeltåget som tar en till Monaco, San tropez, Cannes och många fler ställen men det är smidigt att åka med det. Det är stenstrand så man slipper all sand när man ska bada då jag tycker det är jobbigt när allt blir sandigt :P Stenarna var så slipade av havet att det var inga problem att gå på dom.. Dom blev inte heller varma av solen så allt var kanon med de! Ja men nu ska jag sätta igång att traska ner till tågstationen då.

Ha det gött! På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar