måndag 23 november 2009

Rounders första inlägg

Nu blir det första dagen på mitt nya bloggar liv.. tänkte att man kunde utnyttja tiden lite och skriva ner allt som händer under dagarna när jag fördriver tiden så gott jag kan! Börjar bli lite tråkigt att gå hemma nu. Är inte lika skönt att ligga i soffan hela dagen längre och göra lite och ingenting. Så varför inte skapa en blogg och skriva om vad jag fördriver tiden med =) Nog för att det i stora drag inte kommer vara något intressant att läsa, men det kanske kommer beröra någon vem vet!

Idag vaknade man upp i daglig ordning i en soffa som jag nu har gjort dom senaste 4 veckorna eftersom ett gäng hantverkare håller på att göra om mitt badrum och jag nu har bytt adress till andrasidangatan 56 85630 svartsoffa! Börjar nästan trivas i denna svarta soffa.. sedan tror jag dock inte min hyresvärd uppskattar att jag ligger kvar och sover varje morgon när han är tvungen att hasa sig iväg till jobbet. Jag säger i daglig ordning: Hoppas du har en bra dag på jobbet älskling pusshej :P Får oftast en arg blick tillbaka som skulle kunna skära igenom stål.. om han nu vore stålmannen vill säga!

Denna dag vaknade jag dock upp i Håkanssons soffa. Håkansson soffa är något aldelles speciellt! Där har man vaknat upp pigg, bakis, deprimerad och alla andra symtomer man kan ha en vaken stund. Det var skönt att vara tillbaka och känna att den fortfarande är lika skön att sova i =) Att jag var där, var derför att jag var lite kattvakt åt Håkanssons och Ronias nya katt Plura! Jag var lite sen dit.. Plura skulle ha mat och vatten. Fick en liten utskällning av Plura men vi blev vänner tillslut och somnade som vänner :P

Dagen till ära började jag med att sätta in en liten summa pengar på 5050poker där jag har lyckas få 60% rakeback så jag ska ta och sitta och grinda lite där en outspådd framtid och se vart det tar mig. Jag har i skrivande stund inget arbete så jag gör så gott jag kan att få in en ansenlig summa pengar genom spel så jag klara av månadernas utgifter. Det har gått förhållandevis bra må jag säga. Det har nu gått 3 månader sedan jag hade ett riktigt jobb förutom några dagars gäst spel på Dormy då dom behövde lite assistans i sin tomma butik. Lättare pengar kan man inte hitta! 18 kunder på 9 timmars arbete säger allt..

Andra saker som gått min väg under den tid jag har varit mellan två jobb är Black jack.. detta spel där man inte går plus i längden men jag ändå har lyckas hova in för mig en stor summa pengar. Men det har ju sinna upp och ner gångar, det tär lite på phsyket men men jag överlever. Har man spelat en längre tid på olika saker så vet man hur det är.. alla ni andra vet inte vad jag pratar om. Men med lite tur står jag än här idag och känner inget större behov av att söka något jobb riktigt än. Men då säger jag inte heller att det skulle vara trevligt med ett fast jobb. Mycket enklare då, pengar rullar in stadigt man går till jobbet gör sin sak och sedan går man hem och gör det man nu gör. Sedan gör man det till månaden är slut och så börjar man om igen.. inte svårt alls. Jag vill dock inte ha ett sådan liv jag vill jobba när jag känner för att jobba.. göra saker när jag känner för att göra dom. Vem vill liksom inte det =) Så jag har bara hittat en sak för mig som skulle få det att fungera för mig och det är just spel. En underlig sak det här med spel.. Ena dagen en fantastisk dag, en annan en sämre :P Det är som att gå ballans gång.. man ramlar ibland och då får man kliva upp igen och försöka igen. Man kan inte vinna varje dag!

Jag blev uppring av Hoa idag.. en kompis som nyligen har blivit singel och fått mersmak av att hitta på olika saker och förtära några droppar mer alkohol än tidigare då han kilade stadigt. Jag tycker det är en mycket roligare Hoa som kommit fram.. En person som jag aldrig sett förut. Han har fått skrattet tillbaka och lever livet. Han har missat alla år då vi andra singelkompisar varit ute på stan och gjort krogarna osäker. Klart killen ska ha kul! Ja åter till sak.. Det var så att han tog med mig på Timrå - Djurgården. Jag själv tycker att hockey är en kul sak att utöva men en mindre kul sak att kolla på då jag inte håller på något lag och inte känner att det finns något större nöje i det hela. Hoa är Djurgårds fantast så jag slog följe och ställde mig på stå platts med den gammle räven. Matchen i säg var väl underhållande då den bjöd på några riktigt fina mål. Matchen slutade till Hoas bevikelse 4-3 till Timrå.. Som sagt man kan inte vinna jämt! Timrå lyckas få kontakt nere i botten av tabellen så några Timrå supportrar blev väl lite gladare iaf och Challe kanske får behålla sitt jobb ett tag till. Nu ska jag sätta mig och lira lite poker och se om man kan hova in några euro. Imorgon är det en ny dag.. få se vad den har att erbjuda.

1 kommentar:

  1. Härligt att du kör igång igen! Intressant läsning och tack för orden om mig, det värmer =)

    SvaraRadera